Taattisten tila Maaseutumatkailun Kellokas 2015

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry on valinnut Vuoden Kellokkaakseen Taattisten tilan Naantalin Merimaskusta. Taattisten tila on elämys. Se on osa aitoa, puhdasta ja rauhallista Turun saaristoa. Taattinen on vanha ratsutila, jonka värikäs historia tunnetaan 1500-luvulta saakka.  Maaseutumatkailuyritys tarjoaa majoitus- ja ruokailupalveluita sekä puitteet järjestää tilaisuuksia ja kokouksia. 150 hehtaarin maatila kotieläimineen mahdollistaa monipuoliset aktiviteettimahdollisuudet.

Yritys on erikoistunut yritysten ja isojen ryhmien tilaisuuksiin, jotka toteutetaan asiakkaiden toiveiden pohjalta.

Majoitusta on tarjolla mm. 1700-luvulta peräisin olevassa Pakarirakennuksessa, 1800-luvulta periytyvässä Hilman tuvassa ja kodassa metsän siimeksessä tai tilan uuden aikaisissa mökeissä. Vanhat ja tunnelmalliset majoitusrakennukset on restauroitu aikansa tyylin mukaisesti nykypäivä huomioiden.

Karin ja Markku Aaltonen ovat osallistuneet aktiivisesti Suomen maaseutumatkailuyrittäjät ry:n toimintaan jo vuosien ajan. Yrityksen toiminta on ollut esimerkillistä ja innovatiivista. Matkailualalla yhteistyöverkoston merkitys on suuri ja yrittäjäpariskunta omaa laajan yhteistyöverkoston alueellisesti sekä valtakunnan tasolla.

Maaseutumatkailun Kellokas on Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n myöntämä korkein tunnustus yritykselle/henkilölle, joka on toiminut erityisen ansiokkaasti maaseutumatkailun saralla. Valinnassa huomioidaan palkittavan toiminta alueellisesti ja valtakunnallisesti maaseutumatkailun hyväksi. Lisäksi liiketoiminnan pitkäjänteisyys ja laatu sekä verkostoituminen muiden alueen yrittäjien kanssa vaikuttavat valintaan.

Vuoden Kellokas -palkinto jaettiin nyt 16. kerran. Palkinto luovutetaan vuosittain järjestettävän, nyt järjestyksessään 41. Maaseutumatkailuyrittäjien ja - kehittäjien seminaarin yhteydessä 17.3.2015 Kaustisella.

Palkittujen yhteystiedot:
Karin & Markku Aaltonen, puh. 0400 828 108/Karin, karin [dot] aaltonen [at] taattistentila [dot] fi

Lisätietoa huomionosoituksesta:
Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n puheenjohtaja, maaseutumatkailuyrittäjä Kirsi Ilola-Ollikka, puh. 040 5968 027, www.smmy.fi

* * *
Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry on valtakunnallinen järjestö, joka toimii yrittäjiensä edunvalvojana ja elinkeinon kehittämisen moottorina yhteistyössä julkisen sektorin ja muiden alan toimijoiden kanssa.