Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry Matka2010 -messuilla Helsingissä 21.1.-24.1.

Maaseudulle suuntautuvan matkailun kysyntään kehitetään monipuolisia, uusia matkailutuotteita jo olemassa olevien, suosituiksi koettujen perustuotteiden lisäksi.
Maatilamajoitus-, mökkimajoitus- ja ruokapalvelutuotteiden lisäksi monipuoliset aktiviteetit ja harrastusmahdollisuudet vastaavat nykymatkailijoiden tarpeisiin. Suomen vuodenajat, luonto, maaseudun rauha ja nykymatkailijaa entistä enemmän kiinnostavat maaseudun perinteet tarjoavat hyvät puitteet yrityksille kehittää palvelujaan niin koti- kuin ulkomaisille matkailijoille. Matkailu on vientiteollisuutta parhaimmillaan, ja ulkomaiset matkailijat käyttävät Suomessa liikkuessaan maaseudun matkailupalvelujen lisäksi monien muiden toimialojen palveluja.

Maaseudun matkailuyrittäjyyden asialla

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry on valtakunnallinen maaseutumatkailuyrittäjien ja -yritysten yhdistys, joka vie omalta osaltaan eteenpäin jäsenyritystensä matkailutoimintaa ja toimintaedellytyksiä sekä kehittää maaseutumatkailua. Tänä vuonna 15 vuotta täyttävässä yhdistyksessä on jäsenyrityksiä yli 200, lisäksi kannattajajäseninä on eräitä keskeisiä maaseutumatkailun toimijoita ja kehittäjiä. Yhdistys on keskeisesti mukana kehittämässä mm. maaseudun matkailun markkinointia, osaamista ja koulutusta sekä edunvalvontaa.

Maaseudun monipuoliset matkailuyritykset ja matkailutuotteet esillä valtakunnallisessa hakupalvelussa

Yhdistyksen uusituille nettisivuille www.smmy.fi on avattu valtakunnallinen maaseutumatkailun yritystiedon ja matkailutuotteiden hakupalvelu. Sivuilta voi etsiä matkailupalveluja mm. alueittain ja tuoteryhmittäin Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n jäsenyrityksistä. Perustietojen lopussa on linkit yritysten omille kotisivuille, joilla avautuu matkailutietoa etsiville maaseudun upeiden matkailutuotteiden kokonainen kirjo.

Maaseudun matkailua viedään eteenpäin yhteistyössä

Matkailun kehittäminen vaatii yhteisiä ponnistuksia. Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry toimii läheisessä yhteistyössä esimerkiksi Suomen suurimman valtakunnallisen lomamökkien myyntiyhtiön, Lomarengas Oy:n ja maaseudun matkailun elinvoimaisuutta edistävän matkailun teemaryhmän kanssa. Myös toiminnallista yhteistyötä Maa- ja metsätaloustuottajian Keskusliiton MTK:n ja Lomalaidun ry:n kanssa vahvistetaan parhaillaan.

Tervetuloa kuulemaan lisää maaseudun matkailun monipuolisista matkailutuotteista ja kehitysnäkymistä, halli 3 osasto 3e41 !

Lisätiedot:

Mikko Lindell, yrittäjä, puheenjohtaja; Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry, p. 040 743 2236 , mikko.lindell@makelanlomatuvat.com

Kimmo Aalto, asiantuntija, maaseutumatkailu; Maa- ja metsätaloustuottajian Keskusliitto MTK ry, p. 040 179 1618 , kimmo.aalto@mtk.fi