Makumatka Maalle –teemapäivä 8.11.2015

Makumatka Maalle -teemapäivä 8.11.2015

Maaseutumatkailuyritykset eri puolilta Suomea kokoavat herkulliset isänpäivän juhlakattaukset syksyn sadosta ja kotimaisista, lähellä tuotetuista raaka-aineista. Lisäksi tarjolla on erilaisia isänpäiväelämyksiä aktiviteettien, opastettujen ohjelmien ja retkien, ruuanlaiton tai avoimien ovien merkeissä.

MTK ry – Lomalaidun ry - Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry

TIEDOTE

29.10.2015

Makumatka maalle -teemapäivä tarjoaa varmasti lähellä tuotettua ruokaa

Makumatka maalle -teemapäivässä 8.11.2015 on mukana 40 maaseutumatkailuyritystä eri puolilta Suomea. Tapahtuman tavoitteena on houkutella suomalaiset tutustumaan maaseutuun ja maaseutuyrittäjyyteen sekä tehdä maaseutumatkailuyrityksiä ja paikallisia tuotteita tunnetuksi.

Kirsi Ilola-Ollikka Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:stä uskoo, että lähiruoan ja maaseutumatkailun suosion nousu tukee tapahtuman onnistumista usean vuoden tauon jälkeen.

− Ruoan alkuperä kiinnostaa yhä useampia ruokailijoita samoin kuin yrittäjäperhe tuotteen takana. Haluamme maaseutumatkailuyhdistyksessä tuoda esille alaamme sekä sitä kautta pieniä yrityksiä eri puolilta Suomea.  Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n 20-vuotisjuhlavuosi kiteytyy Makumatka Maalle -teemapäivään, Ilola-Ollikka kertoo.

Mukana olevat maaseutumatkailuyritykset kokoavat herkulliset isänpäivälounaat syksyn sadosta kotimaisista ja lähellä tuotetuista raaka-aineista. Lisäksi isänpäivänä on tarjolla erilaisia aktiviteetteja avoimien ovien, opastettujen retkien tai ruoanlaiton parissa.

− Maaseutumatkailuyritykset ovat loistava näyteikkuna puhtaaseen, herkulliseen ja lähellä tuotettuun suomalaiseen ruokaan sekä upeaan suomalaiseen maaseutuun. Kohteet ovat monipuolisia, kiinnostavia ja taatusti persoonallisia. Suurempien toimijoiden ketjuohjausta niissä ei tunneta, toteaa MTK:n ruokakulttuuriasiamies Anni-Mari Syväniemi, joka toimii tapahtuman kummina.

Tapahtuman toteuttavat Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry ja Lomalaidun ry tempauksessa mukana olevien maaseutumatkailuyritysten kanssa.

Makumatka kohteeseen kannattaa varata hyvissä ajoin etukäteen!

Mukana olevat kohteet ja varaustiedot löytyvät

Lisätietoja:

Lomalaidun ry:n projektipäällikkö Tiina Perämäki, tiina.peramaki (at) lomalaidun.fi, puh.050 345 0416

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n puheenjohtaja Kirsi Ilola-Ollikka, kirsi (at) ilolanmaatila.fi, puh. 040 596 8027