Maaseutumatkailuyritys - lähde mukaan kehittämään maaseutumatkailukohteiden kiertomatkoja

Osana maaseutumatkailun kehittämistä Lomalaidun ry on suunnittelemassa ja käynnistämässä hanketta, jossa kehitetään kiertomatkailua. Hankkeen rahoitus selviää kevään 2017 aikana.

Kiertomatkat maalle -hankkeessa kartoitetaan vaihtoehtoja sekä suunnitellaan ja tuotetaan sisältöjä erilaisissa kiertomatkojen kehittämiskonsepteissa. Konseptit voivat perustua jo olemassa oleviin tai suunnitteilla oleviin kiertomatkojen tuotteistamiskonsepteihin tai ne voivat olla täysin uusia. Hankkeeseen sisältyy näihin konsepteihin kytkeytyvä yritysten ja alueellisten matkailutoimijoiden yhteinen valmennusohjelma, joka toteutetaan alustavasti Uudenmaan, Pirkanmaan, Satakunnan, Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan maakunnissa. Näistä yhteisistä toimenpiteistä on tavoitteenamme edetä esimerkiksi yritysryhmäkohtaisiin tuotteistamis- ja markkinointihankkeisiin.

Kiertomatkat maalle -kattohankkeeseen kytkeytyen käynnistetään huhtikuussa Vossikka-työnimellä kulkevan uuden tarinallisen kiertomatkakonseptin kehittäminen. Vossikkaan liittyen teemme nyt kartoitusta maaseudulla toimivista matkailuyrityksistä, jotka olisivat kiinnostuneita olemaan mukana ensimmäisen uuden kiertomatkatuotteen kehittämisessä ja toteuttamisessa kansainvälisille matkailijoille. Vossikkaan ei liity tässä vaiheessa yllä olevaa maakuntarajausta, vaan kiinnostuksensa voivat ilmoittaa ja mukaan voivat hakea maaseutumatkailuyritykset ympäri Suomen.

Katso lisää linkkinä olevasta liitetiedostosta ja hae mukaan liitetiedoston lopussa linkkinä olevalla webropol-ilmoittautumilomakkeella 5.4.2017. mennessä!

LiiteKoko
lomalaidun_vossikka_kiertomatkakonseptin_yrityshaku_saate_ja_lomake_20_3_2017.pdf136.85 Kt