Maaseutumatkailun Kellokas 2011: Majatalo Puukarin Pysäkki

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry on valinnut Vuoden Kellokkaakseen Anita ja Heikki Ovaskaisen Majatalo Puukarin Pysäkiltä Valtimosta. Maaseutumatkailun Kellokas on Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n myöntämä korkein tunnustus yritykselle/henkilöille, jotka ovat toimineet erityisen ansiokkaasti maaseutumatkailun saralla. Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät Ry haluaa Maaseutumatkailun Vuoden Kellokas 2011 -valinnallaan osoittaa tunnustusta Puukarin Pysäkin Anita ja Heikki Ovaskaiselle pitkäaikaisesta ja uutterasta työstä paitsi oman yrityksensä niin myös koko maaseutumatkailun toimialan kehittämiseksi sekä alan tunnettuuden ja arvostuksen lisäämiseksi.

Vuoden Kellokas-palkinto jaettiin nyt 12. kerran vuosittain järjestettävän 37. Valtakunnallisen maaseutumatkailuyrittäjien – ja kehittäjien seminaarin yhteydessä Kauhavalla.

Yhteystiedot:

Majatalo Puukarin Pysäkki, Valtimo
Anita ja Heikki Ovaskainen
Puh. 0400 371 165 (Anita), 0500 371 165 (Heikki) ja (013) 454 002
majatalo [at] puukarinpysakki [dot] fi (majatalo [at] puukarinpysakki [dot] fi)
www.puukarinpysakki.fi

Majatalo Puukarin Pysäkki, Valtimo

Anita ja Heikki Ovaskainen ovat toimineet aktiivisesti, pitkäjänteisesti ja määrätietoisesti kehittäen matkailupalvelujaan vieraanvaraisesti ja lupsakkaasti kansainvälistyvää asiakaskuntaa palvellen. Osoituksena laadukkaasta toiminnasta yritykselle on myönnetty Maakuntien Parhaat -laatumerkki jo vuonna 1995. He ovat olleet vuosikymmenten ajan aktiivisesti mukana yhteiskunnallisessa toiminnassa, järjestö- ja yhdistystoiminnassa, kehittämishankkeissa ja yritysten välisen yhteistyön kehittämisessä.

Majatalo Puukarin Pysäkki tarjoaa aamiaismajoitusta, täysihoitoa sekä ruoka- ja ohjelmapalveluja. Matkailijoille tarjolla oleva ruoka valmistetaan karjalaista ruokaperinnettä hyödyntäen pitkälti luomuraaka-aineista, joista suurin osa saadaan omalta tilalta. Yrittäjäpariskunta Anita ja Heikki Ovaskainen kuuluvat vuonna 1991 perustetun Karelia à la carte-verkoston, pohjoiskarjalaisten ravintoloiden sekä matkailu-, elintarvike- ja käsityöalan yritysten verkosto, perustajajäseniin. Yritys valittiin myös Karelia à la carte Vuoden 2007 yritykseksi.

Ohjelmapalveluja yrityksessä on kehitetty ympäröivään luontoon, olemassa olevaan retkireitistöön ja karjalaisiin perinteisiin tukeutuen, perinteisiä juhlapyhiä unohtamatta.

Lisätietoa huomionosoituksesta antaa: Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry, Mikko Lindell, puh. 040 7432 236.

*Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät r.y. on valtakunnallinen järjestö, joka toimii yrittäjiensä edunvalvojana ja elinkeinon kehittämisen moottorina yhteistyössä julkisen sektorin ja muiden alan toimijoiden kanssa. Yhdistyksen kotipaikka on Helsinki ja jäsenistö levittäytyy koko valtakuntaan aina Lappia myöten. www.smmy.fi