Lomakivi on Vuoden kehittyvä maaseutumatkailuyritys 2015

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry ja Lomalaidun ry antoivat Vuoden kehittyvä maaseutumatkailuyritys -tunnustuksen Lomakivi Oy:n Virpi ja Ismo Kiviselle Iitistä. Kiviset saavat tunnustusta määrätietoisesta, innovatiivisesta ja rohkeasta otteesta yrityksensä kehittämisessä.

Lomakiven matkailutila sijaitsee Radansuun kannaksella, Iitissä. Tila on majoittanut vieraita pian kymmenen vuoden ajan. Historian havina on jäänyt Lomakiveen museoviranomaisten suojeleman Radansuun kannaksen ja tilan päärakennusten mukana. Viljatilalla on vanhan kasakylän tyylisesti lomataloja, joissa on majoitustilaa 45 vieraalle. Maatilan sydän on päärakennus, jossa toimii tilauksesta maalaisravintola A-oikeuksin.

Kehittyvänä yrityksenä Lomakiveen nousi viiden kiireisen rakennusvuoden aikana (2004-2009) viisi uutta majoitusrakennusta ja päärakennukseen remontoitiin suurtalouskeittiö ravintolaa varten. Sen jälkeen rakennus on kokenut vielä laajennusremontinkin vuonna 2012. Asemakaavaan Lomakivi sai oman nimetyn paikan samana vuonna 2012, ja vajaat 3000 neliötä uutta rakennusoikeutta. Lomakivi sai aloitetusta laatutyöstä MEK LaatuTonni sertifioinnin tammikuussa 2015.

Lomakivi haki markkinointiin vauhtia vuosina 2012-2014 ruotsalaisesta pientenyritysten Petit Hotel ketjusta.

Uudet tuulet puhaltavat ja uuden yhteistyötahon kanssa neuvottelut ovat loppusuoralla. Kehitys jatkuu ja ideoita syntyy. Edelleen haetaan sitä ominta toimintamallia ja asiakaskuntaa, sanovat Virpi ja Ismo Kivinen.

Palkittujen yhteystiedot:

Virpi ja Ismo Kivinen, Lomakivi Oy, p. 040 534 0755, 0400 927 328

Lisätietoa huomionosoituksesta antavat:

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n puheenjohtaja Kirsi Ilola-Ollikka, puh. 040 596 8027 ja Lomalaidun ry:n projektipäällikkö Tiina Perämäki, puh. 050 345 0416
Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:  www.smmy.fi
Lomalaidun ry: www.lomalaidun.fi

* * *

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry ja Lomalaidun ry www.lomalaidun.fi hallituksineen haluavat rohkaista nuoria jatkajiksi ja kannustavat heitä kehittämään maaseutumatkailua. Huomionosoituksena tästä myönnetään yritykselle/henkilölle/henkilöille Vuoden kehittyvä maaseutumatkailuyritys –tunnustus. Valinnassa huomioidaan innovatiivisuus ja rohkea ote yrityksen kehittämiseen. Palkittava voi olla uusi yrittäjä, joka aloittaa tyhjältä pöydältä tai toimivan yrityksen jatkaja, joka on lähtenyt kehittämään yritystä selkeästi uusille urille. Palkinnolla halutaan kannustaa nimenomaan nuorta yrittäjäsukupolvea ryhtymään maaseutumatkailuyrittäjiksi.