Kylämatkailun ensimmäinen markkinointikampanja GoFinland -porttaalissa on käynnistynyt

Kylämatkailu tehostaa markkinointiaan

Suomi mielii kylämatkailun mallimaaksi. Suomalaista maaseutumaisemaa ja aitoa maalaistunnelmaa tehdään tunnetuksi GoFinland –portaalissa. Sivuille on koottu matkailupalveluja ja tuotekokonaisuuksia myyviä yrityksiä ja kyliä eri puolilta Suomea. Vetureina Suomen ensimmäisessä kylämatkailun markkinointi- ja myyntikampanjassa toimii yhdeksän kylämatkailun kylää. Kohteita pääset varaamaan tästä: http://www.gofinland.fi/Henkiloasiakkaat/Alueet/Kylamatkailu_on_suomalaisuutta_aidoimmillaan/Ideoita_Kylamatkailuun.iw3

Kyläkulttuuria matkailijalle

Kylämatkailukohteet ovat paikkoja, joissa matkailijat voivat kokea uusia elämyksiä.

Kylämatkailukohteissa matkailija saa aidon suomalaisen maaseutuloman lisäksi aistia paikan henkeä, osallistua kylän elämään ja tapahtumiin. Kylämatkailukohteissa on nostettu esille paikan omaleimaisuus ja lähiruoka. Vierailemalla kylämatkailukohteissa matkailija myös tukee suomalaisen kyläkulttuurin ylläpitoa ja kehitystyötä.

Tarjolla monia vaihtoehtoja aidossa ympäristössä

Kylämatkailukohteita on ympäri Suomen. Tarjolla on muun muassa maaseutulomia ja kylätapahtumia, esimerkiksi kesäteattereita, luontomatkoja ja karhunkatseluelämyksiä. Maaseudulle muutosta haaveileva voi myös ostaa Tontinmetsästäjän -paketin ja päästä tutustumaan paikallisten kanssa kylään ja siellä myynnissä oleviin kohteisiin.

Kylämatkailulla on vahva asema ja suosio Euroopassa. Kylämatkailun edelläkävijämaina tunnetaan muun muassa Irlanti ja Itävalta. Tunnettuja tuotteita ovat kylästä kylään johtavat vaellukset ja maaseudun kiertomatkat.

GoFinlandin kylämatkailusivuja ylläpitävät kylämatkailukylät ja –yritykset sekä Lomalaidun ry.

Jos mielit kesälomalle maalle, varaus kannattaa tehdä nyt. Klikkaa itsesi maaseutumatkailun sydämeen tästä: http://www.gofinland.fi/Henkiloasiakkaat/Alueet/Kylamatkailu_on_suomalaisuutta_aidoimmillaan/Ideoita_Kylamatkailuun.iw3

Lisätietoja:

Lomalaidun ry, Susanna Kulmala, valtakunnallisen kylämatkailun projektipäällikkö, 050 5960901 susanna.kulmala (at) lomalaidun.fi

Lomalaidun ry, Kimmo Aalto, toiminnanjohtaja, 040 1791618, kimmo.aalto (at) lomalaidun.fi

GoFinland, Jari Auranen, toimitusjohtaja, jari.auranen (at) gofinland.fi  jari [dot] auranen [at] gofinland [dot] fi href="mailto:jari [dot] auranen [at] gofinland [dot] fi">

LiiteKoko
gofinland_tiedote.pdf17.77 Kt