Keltaisesta Talosta vuoden 2011 Kehittyvä maaseutumatkailuyritys

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry ja Lomalaidun Ry antoivat Vuoden kehittyvä maaseutumatkailuyritys -tunnustuksen Keltaisen Talon Sari Yli-Salomäelle ja Heli Rapatille Pälkäneeltä. He saavat tunnustusta: ”Rohkeasta maaseutuyrittäjyydestä, sitkeydestä yrittämisen poluilla esimerkiksi viranomaismääräysten ja -toiminnan soveltamisessa ja mukauttamisessa omaan yritystoimintaan. He ovat myös kehittäneet perinteistä maaseutumatkailun toimialaa innovatiivisesti ja laadukkaasti.”

Tunnustus jaettiin nyt 4. kerran vuosittain järjestettävän 37. Valtakunnallisen maaseutumatkailuyrittäjien – ja kehittäjien seminaarin yhteydessä Kauhavalla.

Palkittujen yhteystiedot:
Keltainen Talo, Pälkäne
*Sari Yli-Salomäki
* Heli Rapatti
etunimi.sukunimi(at)keltainentalo.fi
www.keltainentalo.fi

Keltainen talo maalla Oy, Pälkäne

Sari Yli-Salomäki ja Heli Rapatti edustavat tuoreita ja raikkaita toiminta- ja ajattelutapoja maaseutuyrittäjyy-dessä.  Heidän yrityksensä Keltainen Talo keskellä sydänhämäläistä maalaismaisemaa Pälkäneellä on kokonaisuus rohkeutta, monipuolisuutta ja laadukasta toteutusta maaseutumatkailuyrittämisen kentällä. Yhteistuumin he alkoivat vuonna 2007 rakentaa yritystä, jossa molempien vahvuudet tulevat hyödynnettyä ja joka sopii Suomen maaseudulle.

Artesaani Heli Rapatti aloitti yrittäjänuransa jo nuorena kotitilan mansikkapelloilla. Neljän vuoden ajan Heli Rapatti on emännöinyt sisustusmyymälää, kahvilaa ja aamiaismajoitusta Pälkäneen Rauniokirkon naapurissa, Keltaisessa Talossa. Lisäksi hän suunnittelee itse tekstiilituotteita myyntiin. Yrityksessä on yksi kokoaikainen työntekijä sekä sesonkiaikaisia työntekijöitä. Heli Rapatin sisar Sari Yli-Salomäki on toimitusjohtaja ja hoitaa Helsingistä käsin osaltaan yrityksen markkinointia ja johtamista media-alan yrittäjyyden ohella. Yrittäjien osaamistausta ja kädenjälki näkyvät yrityksen toiminnan puitteissa, tuotetarjonnassa ja esimerkiksi markkinointiviestinnässä kautta linjan.

Vaikka Keltaisen Talon konsepti on idealtaan kaukana tienvarsien ketjutoteutuksista, yrittäjillä on ollut mielessä ajatus, että toimintamalli voisi olla monistettava liikeidea. Keltaisia Taloja voisi olla useampia, vaikka eri puolilla Eurooppaa historiallisissa ympäristöissä.

Lisätietoa huomionosoituksesta antavat:

Lomalaidun ry:n toiminnanjohtaja Kimmo Aalto, puh.040 1791 618 ja Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry:n Mikko Lindell, puh. 040 7432 236.