Asuinmaaseutu 2010 seminaarin Tampereella 17.3.2010

Asuinmaaseutu haluaa kantaa kortensa kekoon talkoissa ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Keinovalikoimaan kuuluu ainakin taitavaa yhdyskuntasuunnittelua, viisasta talon rakentamista, ekotehokkaita innovaatioita, elämäntapavalintoja, hajautettua energiantuotantoa, ympäristöystävällistä autoilua… Mutta miten ilmastonmuutoskeskustelu vaikuttaa maaseudun asenteisiin, pelkoihin ja odotuksiin? Muun muassa näitä asioita käsittelemme seminaarissa, ja toivomme potkua tositoimiin ilmastotalkoissa!

Tilaisuus on tarkoitettu maaseudun kehittäjille ja tutkijoille, Leader-ryhmille, kylien yhteenliittymille ja paikallisille kylätoimijoille, kaavoittajille, päättäjille, virkamiehille ja luottamushenkilöille sekä kaikille muillekin, jotka ovat kiinnostuneita maalla asumisen, maalle muuton ja rakentamisen tai kyläkaavoituksen kehittämisestä.

Katso seminaariohjelma täältä.

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautumiset  8.3.10 mennessä: toimisto [at] kotiseutuliitto [dot] fi. Ilmoittautumisestasi saat kuittauksen.

Tilaisuus järjestetään Tampereen yliopiston Väinö Linna-salissa 17.3 klo 9:00-15:45 , osoite: Kalevantie 5, Tampere.

Seminaarin järjestää Maaseutuasumisen teemaryhmä / Maaseutupolitiikan yhteistyöryhmä

yhteistyössä Suomen Kotiseutuliiton ja Suomen Kylätoiminta ry:n kanssa.